Refonte du logo et du site internet Récyf.fr

Avignon Destination Hôtels regroupe les Novotel, Mercure et Ibis Styles d’Avignon, des restaurants et un espace Spa. L’agence a accompagné la stratégie de création des marques touristique et business, la réalisation de l’identité visuelle globale ; du logotype aux déclinaisons sur des supports d’édition et digitaux dans la perspective d’une nouvelle ère de communication sur ses médias sociaux.

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A new identity

Redesign of the brand block around the main elements, and creation of a Cuvelier typography from the labels, usable in print and on all digital media (website, social media, …).  

A unique positioning

The strength and magic of Léoville Poyferré lie in what is not immediately obvious: age-old know-how, teams dedicated to wine and a mythical terroir, the famous Léoville plateau in Saint-Julien. This is how the Cuvelier family agrees to appropriate the famous words of Antoine de Saint Exupéry: « The essential is invisible to the eye ».  

A double artistic direction

A pop and colorful universe of wine and moments will cohabit with more raw and authentic content, when it comes to gestures, know-how and unchanging terroirs, notably captured in the brand video we produced: